6 / EMAILY A NEWSLETTERY
Běžný email používá základní formátování, písmo Arial Regular a jednoduchý podpis:
- S pozdravem
- Jméno Příjmení
- [logo]
- pracovní pozice 1 / pracovní pozice 2
- Telegraph, Jungmannova 3, Olomouc
+420 123 465 789 jmeno.prijmeni@telegraph.cz - instagram / facebook
www.telegraph.cz - TELEGRAPH CHCETE TO SPOJIT?
Pro rozesílání obchodních nabídek se používají formátované emaily. Formátování má provádět vždy grafik.
Newslettery se zpracovávají a rozesílají v Mailchimpu. V záhlaví newsletteru je brand v podobě statického symbolu plné a obrysové tečky. V zápatí je brand v podobě blikající tečky, sloganu „Chcete to spojit?“ a „Telegraph“.
Je možné upravovat dvojici slov v záhlaví (TELEGRAPH a NWSLTTR), hrát si s vynecháváním znaků nebo je zmnožovat, ale základní sdělení by mělo zůstat srozumitelné: jedná se o newsletter Telegraphu.
Pozadí newsletteru i jednotlivých prvků je kromě výjimek světle šedé (RGB 235-240-240 / #EBF1F1). Výjimku mohou tvořit extra události (např. černé pozadí u noční komentované prohlídky) nebo naléhavá upozornění (výrazná barva upozorňující na zrušenou akci).
Základní texty včetně dělících titulků jsou černé, případně modré. Aktivní odkazy jsou modré (RBG 0-0-255 / #0000FE). Jiná barva textu je přípustná, ale doporučuje se použít ji na celé jedno sdělení (událost) a jen v odůvodněných případech (výstava, upozornění atd.).
Používají se 4 formátování písma:
- základní textová velikost 19 b, Arial Regular, zarovnání vlevo
- oblá tlačítka 16 b, Arial Bold, zarovnání na střed
- pata newsletteru, popisky obrázků 12 b, Arial Regular, zarovnání vlevo
- titulky 50 b, Replica Regular nebo Replica Mono, zarovnání na střed
Zvýraznění bold používejte pouze pro tlačítka!
Titulky pracují s textovými hrami (vynechávání nebo zmnožování pppppísmen, vkládání širokých mezer do slov, rozklad slova do více řádků atd.).
Sdružujte informace. Méně odstavců je více! Lépe je 3 věty spojit do 1 odstavce, než každou psát jako samostatný odstavec: ušetříte místo a sdělení bude přehlednější. Pro psaní textů používejte správný tone of voice. Texty mají být stručné, sdělné, ne příliš dlouhé. K používání tone of voice více ZDE.
Používají se 2 šířky prvků a další formátování:
- šířka 600 px pro obrázky
- šířka 560 px pro texty, tlačítka, logo v záhlaví
- jednotná mezera mezi prvky na výšku je stejná jako dvojí odřádkování (cca 30–36 px)
- mezera mezi tlačítky je cca 20 px
- tloušťka orámování tlačítka 1 px
V některých případech je možné pracovat s dvousloupcovým uspořádáním (např. položky eshopu, Journalu, události jednodenního festivalu). Potom volte mezeru mezi sloupci cca 24 px.
Každá událost začíná fotografií, pod kterou je datum, název a text anotace.
Událost je uzavřena tlačítky s odkazy. Takto:
- [fotografie]
- den v týdnu datum typ akce (pá 16 6 koncert)
nebo bez uvedení typu akce a den v týdnu celým slovem (pátek 16 6) - 00:00
- Název
- Text anotace…
- [video atd.]
- [tlačítko 1]
[tlačítko 2] - [fotografie další události]