BRAND MANUÁL 1.0

6 / EMAILY A NEWSLETTERY

Běžný email používá základní formátování, písmo Arial Regular a jednoduchý podpis:

  1. S pozdravem
  2. Jméno Příjmení
  3. [logo]
  4. pracovní pozice 1 / pracovní pozice 2
  5. Telegraph, Jungmannova 3, Olomouc
    +420 123 465 789 jmeno.prijmeni@telegraph.cz
  6. instagram / facebook
    www.telegraph.cz
  7. TELEGRAPH CHCETE TO SPOJIT?

Pro rozesílání obchodních nabídek se používají formátované emaily. Formátování má provádět vždy grafik.

Newslettery se zpracovávají a rozesílají v Mailchimpu. V záhlaví newsletteru je brand v podobě statického symbolu plné a obrysové tečky. V zápatí je brand v podobě blikající tečky, sloganu „Chcete to spojit?“ a „Telegraph“.

Je možné upravovat dvojici slov v záhlaví (TELEGRAPH a NWSLTTR), hrát si s vynecháváním znaků nebo je zmnožovat, ale základní sdělení by mělo zůstat srozumitelné: jedná se o newsletter Telegraphu.

Pozadí newsletteru i jednotlivých prvků je kromě výjimek světle šedé (RGB 235-240-240 / #EBF1F1). Výjimku mohou tvořit extra události (např. černé pozadí u noční komentované prohlídky) nebo naléhavá upozornění (výrazná barva upozorňující na zrušenou akci).

Základní texty včetně dělících titulků jsou černé, případně modré. Aktivní odkazy jsou modré (RBG 0-0-255 / #0000FE). Jiná barva textu je přípustná, ale doporučuje se použít ji na celé jedno sdělení (událost) a jen v odůvodněných případech (výstava, upozornění atd.).

Používají se 4 formátování písma:

  • základní textová velikost 19 b, Arial Regular, zarovnání vlevo
  • oblá tlačítka 16 b, Arial Bold, zarovnání na střed
  • pata newsletteru, popisky obrázků 12 b, Arial Regular, zarovnání vlevo
  • titulky 50 b, Replica Regular nebo Replica Mono, zarovnání na střed

Zvýraznění bold používejte pouze pro tlačítka!

Titulky pracují s textovými hrami (vynechávání nebo zmnožování pppppísmen, vkládání širokých mezer do slov, rozklad slova do více řádků atd.).

Sdružujte informace. Méně odstavců je více! Lépe je 3 věty spojit do 1 odstavce, než každou psát jako samostatný odstavec: ušetříte místo a sdělení bude přehlednější. Pro psaní textů používejte správný tone of voice. Texty mají být stručné, sdělné, ne příliš dlouhé. K používání tone of voice více ZDE.

Používají se 2 šířky prvků a další formátování:

  • šířka 600 px pro obrázky
  • šířka 560 px pro texty, tlačítka, logo v záhlaví
  • jednotná mezera mezi prvky na výšku je stejná jako dvojí odřádkování (cca 30–36 px)
  • mezera mezi tlačítky je cca 20 px
  • tloušťka orámování tlačítka 1 px

V některých případech je možné pracovat s dvousloupcovým uspořádáním (např. položky eshopu, Journalu, události jednodenního festivalu). Potom volte mezeru mezi sloupci cca 24 px.

Každá událost začíná fotografií, pod kterou je datum, název a text anotace.

Událost je uzavřena tlačítky s odkazy. Takto:

  1. [fotografie]
  2. den v týdnu datum typ akce (pá 16 6 koncert)
    nebo bez uvedení typu akce a den v týdnu celým slovem (pátek 16 6)
  3. 00:00
  4. Název
  5. Text anotace…
  6. [video atd.]
  7. [tlačítko 1]
    [tlačítko 2]
  8. [fotografie další události]