Telegraph Coworkers: #1

26 1 2022

Martin Krištof je stálým členem Telegraph Coworkingu, na kterého se vždy můžeme obrátit s prosbou o radu nebo doporučení. V odborné oblasti se soustředí na IT, techniku a customer care. Martin je vedoucím olomoucké pobočky služby Marwin.help, která nabízí služby IT asistence na dálku.

Martin - Marwin help

Můžeš nám ve stručnosti představit, čím se Marwin help zabývá a komu je tato  služba určená?

Marwin.help je ve zkratce vzdálená IT podpora pro malé firmy (do cca 10 zaměstnanců), živnostníky, jednotlivce a rodiny.
Unikátní jsme v tom, že dokážeme na dálku vyřešit cca 98 % požadavků našich zákazníků, a to díky sdílení obrazu jak na NTB, tak i na Smartphone i díky použití technologie AR (rozšířené reality), s jejíž pomocí dokážeme na dálku servisovat zařízení (tiskárny, routery, SmartTV, Smart…) a provádět úkony, které vám klasický IT support opraví jen osobně/fyzicky.
Další podstatnou odlišností je “jazyk”. Naši IT asistenti mluví tak, aby jim zákazníci rozuměli a chápali je. Snažíme se maximálně vyhnout “technikalizmům”, zároveň neprodáváme žádný SW ani HW, takže můžeme zákazníkům doporučit to nejlepší pro ně - přímo na míru.

Ovlivnila Marwin help nějakým způsobem koronavirová krize?

Rozhodně ano, a to pozitivně.
Dala vzniknout právě této službě. Naše mateřská společnost provozovala IT support osobně, během startu COVID pandemie však naši zákazníci odmítali fyzické návštěvy, a tak jsme hledali technologie, které umožní stejně široce servisovat i na dálku, a obyčejné řešení s Teamviewerem nám opravdu nestačilo. Díky našemu řešení šetříme spoustu nákladů, což promítáme do příjemnější ceny pro naše klienty.

Kam směřujete?

Jakožto Startup se hodně necháme inspirovat našimi zákazníky a jejich zpětnou vazbou. Začínali jsme s B2C klientelou, následně jsme zjistili, že je po nás poptávka i v B2B segmentu u menších firem, kterým se tradiční způsob IT supportu nevyplatí, a uvidíme, kam dál pronikneme. Máme stanovené další směry, ale je to zatím tajemství. 

Proč jste otevřeli pobočku právě v Olomouci? Jak vypadá olomoucký trh práce v IT oboru?

Důvod byl geografická dostupnost. Další kanceláře máme v Bratislavě a Praze a chtěli jsme do většího města kvůli budoucí expanzi. Navíc Brno má moc vysoké platy :)
Hledat ty správné IT asistenty se nám již daří. Zatím se však pereme s hledáním seniorního kolegy s víceletými zkušenostmi, kterými by náš tým obohatil.

Marwin help sídlí v Telegraphu od jeho otevření. Proč jste si vybrali právě tento prostor? Co na práci v coworku oceňujete nejvíc?

Jednoznačně to, že máme k dispozici sdílené zázemí, které nepotřebujeme po celou pracovní dobu. Zároveň ho můžeme využít v případě potřeby a díky tomu ušetříme za nájem jinak nutně většího prostoru. Mám na mysli hlavně zasedačku a “telefonní budky”.
Navíc se nám líbí pěkný moderní a světlý interiér Telegraphu.

Co bys Telegraphu popřál do budoucna?

Aby se vám dařilo i přes nelehkou COVID situaci dobudovat tu správnou, navzájem se podporující coworkovou komunitu lidí, kteří k vám budou docházet nejen kvůli tomu krásnému prostoru a vašim službám, ale i kvůli partičce lidí, s kterými se tady potkají.

Autor: Sofiia Taranenko / Telegraph Hub