Telegraph Gallery není jenom prostorem našeho hlavního výstavního sálu. Je také platformou, která tvoří program pro několik dalších pater celého domu. A tentokrát jsme se rozhodli, že na několik dní nahradilo filmy v Telegraph kině výtvarné umění a uskutečnila se zde krátkodobá výstava díla Krištofa Kintery.
Krištof Kintera patří k nejaktivnějším umělcům na české i mezinárodní scéně. V letech 1992–1999 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze v ateliérech Jiřího Lindovského, Aleše Veselého, Michaela Bielického a Milana Knížáka a absolvoval také postgraduální studium v Amsterdamu. Celkem třikrát byl nominován na Cenu Jindřicha Chalupeckého.
Kinterova tvorba zahrnuje drobnější sochařské objekty i monumentální sochařské kompozice, které prezentuje v galeriích i ve veřejném prostoru. Vytváří mnohdy technicky náročné, dobře promyšlené a rafinovaně vtipné kinetické či světelné skulptury a instalace. Výchozím stavebním materiálem často bývají rozličné spotřební produkty a elektronické součástky, např. plastové míče, nápojové plechovky, lustry, pračky, jízdní kola a další předměty. Naráží na povahu konzumní společnosti a často sám sobě i divákovi klade srozumitelné otázky týkající se sociálních či politických problémů. Další polohou jeho tvorby je osobitý smysl pro humor, který prostřednictvím slovních, materiálových a jiných hříček vnáší do svých kreseb, koláží a hlavně asambláží.
Řada jeho sochařských objektů se nachází ve veřejném prostoru. Například interaktivní elektro-akustický Public Jukebox, který slouží k přehrávání hudby. Od loňského listopadu je u vstupu do parku na Klárově k vidění soubor Sochy domů a Dívka s holubicí – sedm pražských realizací z minulého století. Betonové miniatury citlivě vložené do nerovného terénu dohromady odráží tradiční urbanistický celek, vycházející ze stávajících, zbouraných či utopických staveb. Nechybí v něm kostel, banka, televizní vysílač, obchodní dům, ústřední telekomunikační budova, sídliště ani hotel. Tento projekt zastřešila galerie Kunsthalle Praha.
Krištof Kintera vystavuje v renomovaných evropských institucích (mezi posledními například v Kunsthalle Rotterdam, D+T Brussels a další) a jeho výstava Nervous Trees (2017) v Galerii Rudolfinum byla jednou z divácky nejúspěšnějších výstav posledních let u nás. Aktuálně je jeho tvorba k vidění také v pražském Doxu.
Na výstavě Bad News bude představeno stejnojmenné dílo ze Sbírky Roberta Runtáka. Elektromechanický objekt synchronizovaný se zvukovou stopou jsme se rozhodli představit právě teď kvůli jeho stále děsivější aktuálnosti. Čert hraje na buben a poslouchá z rádia deprimující lavinu zpráv o katastrofách dějících se ve světě.